Зміст навчального
матеріалу курсу, поданий у програмі, побудований з використанням інноваційної
педагогіки, визначальною рисою якої є взаєморозуміння, взаємоповага, творче
співробітництво, і зумовлює використання особистісного діалогу як домінуючої
форми навчального спілкування, спонукає до обміну думок, вражень, моделювання
життєвих ситуацій, включає спеціально структуровані ситуації вибору, авансування успіху, самоаналізу, самооцінки,
самопізнання. Викладання курсу базується на теоретичних та
методологічних засадах педагогіки співробітництва, що передбачає створення
демократичної атмосфери на уроках, суб’єкт-суб’єктні відносини між учнями та
вчителем, особистісно-орієнтований підхід. Принципово
важливою є орієнтація на розвиток творчості, творчої активності, творчого
мислення, здібності до адекватної діяльності в нових умовах.